VERSLAS

SUNKUMAI AR GALIMYBĖS?

Verslo procesų valdymas

Kai nutinka krizė, vieni mato joje sunkumus, kiti mato galimybes. Klausimas: kodėl taip skiriasi matymai? Nuo ko tai priklauso? Gyvenime visada yra bangavimas: kylam, krentam, vėl kylam ir vėl krentam. Niekada nebūna stabili situacija, pokyčių daug. Pirmiausiai pokyčiai yra aplinkoje. Be abejonės nei vienas iš mūsų nenorime blogų pokyčių ar nukritimų. Tačiau Visatos dėsniai yra nenuginčijami: jei yra banga, tai visada bus atoslūgis, kad atsiristų sekanti banga. Taip ir gyvenime, tačiau dažniausiai mes atoslūgius ignoruojame ir tikimės, jog visada būsime bangoje. Tai taip pat yra natūralu, nes mūsų smegenys taip „sukonstruotos“, kad visada siekia malonumo hormonų, ir visada vengs skausmo.

Kad ir kaip būtų liūdna, bet kokio dydžio banga visada nueina. Ką tuomet darome mes? Kaip reaguojame? Vakar taip gerai sekėsi, turėjau didelius pardavimus, turėjau didelius pelnus, buvau įdomus klientams, o šiandien jau nebeįdomus, pardavimų nėra, ekstremali situacija dar kitaip: negaunu žaliavos. Ką reikėtų žinoti esant pakilime, „maudantis“ sėkmėje:

  1. Jokiais būdais „neužmigti“ sėkmėje, neatsipalaiduoti ir toliau stebėti aplinką.
  2. Sėkmė sukuria inertiškumą – jei vienus metus įmonė turėjo labai didelius pardavimus ir didelius pelnus, tai dar nereiškia, jog ir toliau bus taip pat. Atkreipti dėmesį į tai, ar įmonė veikia toliau iš inercijos: nukritus pardavimams ar išliko toks pats darbuotojų kiekis.
  3. Įmonės veiklų ir procesų optimizavimų vykdyti NUOLATOS.
  4. Sėkmingu laikotarpiu uždirbtus pelnus proporcingai paskirstyti ir investuoti į įmonės vystymąsi, ne 100 % dividendų išmokėjimams.

Pakankamai įdomus faktas yra tas, kad sėkmingos įmonės NIEKADA nesiekia optimizuotis veiklų, o juo labiau procesų. Įmonės kalba apie optimizavimus tuomet, kai užgriūna sunkumai. Tačiau sudėtingoje situacijoje, norim to mes, ar nenorim atsiranda stresas. Pradėjus stresuoti, blaivaus strateginio mąstymo nebeturim ir padarom dar didesnių klaidų. Kaip pasirengti krizinėms situacijoms:

  1. VISADA stebėti ženklus, signalus rinkoje (kas vyksta pasaulyje ir kaip vystosi konkurentai) – rinkti informaciją ir ją sisteminti;
  2. VISADA įmonėje turėti 1 ar 2 mėnesių finansinį rezervą – nukritus pardavimams, įmonė turi be streso išsilaikyti;
  3. VISADA stebėti pagamintos produkcijos ir žaliavų likutį sandėliuose – jokiais būdais likučiai negali viršyti įmonės 2 mėnesių apyvartą. Atsitikus krizinei situacijai, kuomet drastiškai stos pardavimai, įšaldytų likučiuose lėšų niekaip nepaimsime, o įmonėje dar labiau blogės finansinė padėtis. Blogiausias scenarijus: įmonės bankrotas.

Kaip matyti ir matuoti aukščiau išvardintus rodiklius siekiant laiku ir operatyviai valdyti esamą situaciją padeda šios priemonės:

  1. Remiantis įmonės procesų KPI sistemingai vykdomi susirinkimai.
  2. Įmonės TOP vadybai sukurti 1 ar 2 pagrindiniai procesų KPI matavimų vizualizacija. Ja remiantis iš karto matyti verslo grėsmės ir galimybės ar esančios problemos/kliuviniai.
  3. Kiekvieną savaitę sistemingai nagrinėjami tiekimo grandinės proceso KPI: pradedant nuo žaliavų likučių ir baigiant pagamintos produkcijos likučiais.
  4. Nustatyti įmonės rizikingos veiklos rodiklį ir stebėti, sekti, kad jis nebūtų viršytas.

Turite daugiau klausimų KAIP nuolatos būti teisingų SPRENDIMŲ tėkmėje ir turėti verslo HARMONIJĄ, kreipkitės, su malonumu atsakysime.

Pagarbiai, dr. Diana Satkutė, info@dilodi.lt